Az 1880–90-es években Szatmárnémetit (ma Satu Mare) is elérte a századforduló nagy építkezési láza. A kissé szendergő város felvirágoztatása érdekében a város vezetősége nagyszabású tervpályázatot írt ki 1897 nyarán. A pályázatot egy egyazon épületben megvalósítandó szálloda és vigadó megtervezésére…
Sok bába között elvész a gyermek
2014.07.03. 09:00Az Istvántelki Főműhely
2014.06.12. 10:34A számtalan kivételes pályaudvar mellett mindenképpen szót érdemel a vasúti építkezések háttérben meghúzódó, különleges épülettípusa: a járműjavító, vagy főműhely, melynek egyik jellemző képviselője az Istvántelki Főműhely, másik nevén Landler Járműjavító.
MÁV Istvántelki Főműhely helysnrajza, 1903…
M2 metromorfózis
2014.05.29. 09:00Metrósorozatunkat a legújabb (M4) és a legkorábbi (M1) után az 1950-es és 1960-as években épült 2-es metró történetével folytatjuk. Míg a két korábbi cikkünkben bemutatott vonalak értéke önmagában is nyilvánvalónak tűnik, addig a 2-es metró kapcsán felmerülhet a kérdés, hogy miben rejlik megőrzésre…
A szocreál turizmus következő állomása
2014.05.22. 11:44A pályaudvarokról szóló cikkek következő megállója a Győr belvárosát érintő felújítási hullámból egyelőre kimaradó vasútállomás épülete. Az állomásépület elhanyagolt állapota - a győri lakosság részéről folyamatosan érkező panaszok és az ide érkező turistákat fogadó látvány miatt is – egyre égetőbbé…
Ha metró, akkor modern!
2014.05.14. 11:47A kontinens első metróépítése, a budapesti egyes metró
Az M4 megállóinak megoldásai ma számos nemzetközi építészeti elismerést, díjat hoznak a főváros számára. A budapesti metró történetében ez az első vonal megépítésénél sem volt másként, az 1900-as párizsi világkiállításon a budapesti földalattit…
Utolsó kommentek